Selamat Datang SMK Negeri 7 Bandung, Indonesia


29 Oktober 2013: Seramai 14 orang pelawat yang terdiri daripada 12 warga pendidik yang diketuai oleh Pn. Dra. Ike Raudah bersama 2 orang Ketua dan Penolong Ketua murid. Mereka hadir atas kunjungan timbal balik dimana pada 25 Mei 2013 SMKDPB telah menjalankan Program Kolaborasi dengan penyertaan seramai 24 murid dan 5 orang guru di sana.

Kehadiran rombongan ini disambut oleh pentadbir sekolah. Dalam ucapan alu-aluan Tn. Hj. Sahadun Kimin selaku wakil rasmi Tn. Pengetua, beliau mengalu-alukan kehadiran rombongan dan semoga persahabatan yang terjalin ini akan terus berkekalan serta dapat dimanfaatkan kearah kecemerlangan sekolah masing-masing.

Dalam ucapan Pn. Dra. Ike Raudah pula, beliau mengucapkan terima kasih atas keterbukaan SMKDPB untuk menerima kunjungan mereka. 

Persembahan kebudayaan dari kedua-dua buah sekolah turut dipersembahkan. Semua murid yang menyaksikan persembahan memberikan tepukan gemuruh.

Selesai acara di dewan mereka dibawa melihat sekitar kawasan sekolah dan bilik-bilik khas. 

Lawatan rombongan berakhir dengan jamuan makan tengahari sambil En. Ariffin Bajuri (GPK Petang) memberikan  taklimat berkaitan syarat pengambilan murid ke SMKDPB.