MAJLIS APRESIASI 2014

5 Januari 2014 – Satu majlis Apresiasi  bagi menghargai pelajar-pelajar SMKDPB yang mengharumkan nama sekolah pada bulan  November 2013 telah diadakan pada pagi ini. Majlis ini diserikan dengan kehadiran Tn Hj Msduki bin Hj Shahri – Pegawai Pelajaran Daerah yang dalam program memantau sesi persekolah 2014.
Anugerah yang pertama diberikan kepada para pelajar yang menjadi Johan Kebangsaan dalam pertandingan  3V sempena  perkhemahan nuklear kebangsaan. 3V merujuk kepada  Veni, Vidi dan Vici yang berasal daripada perkataan Latin dan pernah disebut oleh Maharaja Rom, Julius Caesar bermaksud Saya Datang, Saya Lihat dan Saya Kuasa atau Takluki.  Para pelajar yang terlibat ialah Mohammad Hakimudin Haziq bin Hishamudin, Nur Zahirah binti Zainal dan Cheo Shi Ying. Para pelajar ini dibimbing oleh guru penasihat iaitu En Mohd Yusof  bin Ahmad. Berita kejayaan ini disiarkan di akhbar Utusan Malaysia bertarikh 16 Disember 2013. Tahniah dan syabas.









Anugerah seterusnya diberikan kepada ahli-ahli pengakap yang menyertai Jambori Pengakap Antarabangsa Johor Kali Ke-25. Dalam aktiviti yang dijalankan pasukan futsal SMKDPB yang mewakili daerah Pontian mendapat tempat kedua. Laluan penuh dramatik apabila pasukan futsal SMKDPB mengalahkan pasukan  kelana UniKL, mengalahkan pasukan negeri Selangor, mengalahkan pasukan negeri Kelantan, mengalahkan pasukan SM Sains Muar (SAMURA)  sebelum tewas kepada pasukan negeri Kedah. Tahniah dan syabas kepada Luqman Hakim bin Menhat, Muhammad Nur Fadhliuddin, Afiq Rahiman dan Izzul Zulfayri.
           Anugerah terakhir diberikan kepada ahli-ahli pengakap yang menyertai menyertai Jambori Pengakap Antarabangsa Johor Kali Ke-25. Dalam aktiviti Scout Race, ahli-ahli pengakap iaitu Muhammad Adhwa’Aiman, Muhammad Hilman dan Amirul Safwan telah berjaya mendapat tempat ketiga. Mereka yang mewakili daerah Pontian telah bersaing dengan pasukan-pasukan dari negeri –negeri di Malaysia. Ahli-ahli pasukan pengakap ini dibimbing oleh para pemimpin yang terdiri daripada En Anuar Salleh, Tn Hj Abd Shukor dan Pn Siti Salwani.
Tahniah dan syabas kepada semua yang terlibat dalam mengharumkan nama sekolah. SDPB Menjuarai…