LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN 1 :' i-Think'

30 Disember 2013 : LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN 1 : Bengkel  ' i-Think' telah diadakan di Dewan Sri Gemilang, SMK Dato' Penggawa Barat. Seramai 120 guru telah hadir bagi mengikuti bengkel tersebut. Bengkel ini bertujuan untuk membantu pihak sekolah dengan memupuk kemahiran berfikir; menyemai budaya pembelajaran sepanjang hayat; mahir di dalam menyelesaikan masalah dan berupaya menghasilkan jalan penyelesaian secara kreatif dalam kalangan pelajar sekolah.
i-THINK melahirkan inovator generasi masa depan Malaysia dengan kebolehan dan kemahiran berfikir secara kritis serta berupaya untuk menyesuaikan diri dan menangani cabaran pada masa akan datang. Dengan mengaplikasikan alat-alat pemikiran ini, pembelajaran sepanjang hayat dapat diterapkan, dan murid akan dilengkapi dengan kemahiran yang tepat bagi menghadapi cabaran abad ke-21.
Walaupun ini membantu murid menimba ilmu pengetahuan, mereka kini perlu mengambil langkah seterusnya & membangunkan kemahiran bagi menggunakan pengetahuan tersebut untuk membolehkan mereka berjaya dalam persekitaran dunia yang sentiasa berubah.