Program Lawatan Sambil Belajar AGROTOURISM Anjuran Pejabat Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Johor


Pada 6-8 September yang lalu, kami telah menyertai sebuah lawatan ke kampung Parit Tengah, Rengit, Batu Pahat. Sekolah kami disertai oleh 10 orang plajar tingkatan 2. Kami diiringi seramai 2 orang guru iaitu Cik Marlia Awang and Pn Farizwana Md Hair. Kami dibahagikan kepada keluarga angkat masing-masing setelah mendaftar nama sekolah.

Tepat jam 3 petang, kami memasuki pertandingan menangguk udang. Persembahan malam kebudayaan oleh penduduk kampung. Kami pulang ke rumah masing-masing tepat jam 11 malam. Pada hari kedua, kami bertolak ke UK Farm, Kluang tepat jam 7.30 pagi. Tepat jam 2 petang pula, kami mengadakan perbincangan untuk persembahan pada malam tersebut. SMKDPB telah bergabung dengan SMK Seri Kenangan. Kami tiba di dewan tepat jam 7.45 malam untuk menyaksikan persembahan dari setiap kumpulan . Aktiviti berakhir pada jam 11.15 malam.

Pada hari terakhir kami berkumpul di Masjid Besar Kampung Parit Tengah untuk mengecat dewan di sana. Kami pulang ke rumah masing-masing sekitar jam 3 petang dengan perasaan yang sangat gembira.