TRAGEDI KEBAKARAN


16 Oktober – Satu kebakaran telah memusnahkan rumah seorang pelajar SMKDPB iaitu adik Muhammad Nurhidayat bin Mohd. Jun dari kelas 2 Anggerik. Rumah mangsa letaknyadi Kampung Parit Sapran, Pontian. Kebakaran tersebut berlaku pada pukul 11.45 malam ketika keluarga berkenaan baru  sahaja tidur. Kebakaran disedari ibu mangsa yang bertindak mengejutkan seluruh ahli keluarganya untuk menyelamatkan diri. Semua dokumen-dokumen penting turut musnah dalam kebakaran itu. Menurut  bapa mangsa kebakaran dipercayai berlaku akibat litar pintas di bilik air. Kebakaran yang berlaku dalam masa 10 minit itu memusnahkan struktur rumah kediaman keluarga mangsa. Walaubagaimanapun tiada kemalangan jiwa yang berlaku.
     Adik Muhammad Nurhidayat yang tinggal di asrama mengetahui kebakaran yang berlaku itu pagi ini. Pengetua ( Tn Hj Hashim), Penolong Kanan HEM ( Pn Siti Hasnah) Kaunselor ( Pn Zahriah ), Tn Hj Md Radzi serta En Anuar berkunjung ke rumah mangsa bersama-sama mangsa untuk menziarahi keluarga mangsa. Dalam kunjungan tersebut juga Tn Hj Hashim menyampaikan sumbangan derma PIBG serta sumbangan peribadi kepada keluarga mangsa.
     Seluruh warga SMKDPB merakamkan rasa dukacita atas kejadian yang menimpa Adik Muhammad Nurhidayat dan mendoakan agar beliau dan keluarganya tabah menempuh ujian ini.