HARI KOKURIKULUM 2014

6 - 7 Ogos 2014 – Hari Kokurikulum 2014 telah diadakan pada 6 dan 7 Ogos 2014 dengan menggabungkan beberapa aktiviti lain iaitu Perkhemahan Unit Beruniform, Kem Sukan, Pelancaran Bulan Kemerdekaan dan Pelancaran Bulan Sains Kemasyarakatan 2014.

                Perkhemahan Unit Beruniform yang bermula pada 6 Ogos 2014 disertai seramai 70 orang peserta dari pelbagai unit beruniform. Antara objektifnya adalah untuk  memberi peluang para pelajar menyertai aktiviti yang bermanfaat serta mengeratkan hubungan antara ahli-ahli unit beruniform yang terlibat. Pelbagai aktiviti diadakan seperti Explorace, ikatan dan simpulan, Night Walk dan sebagainya.
Seterusnya Kem Sukan 2014 juga telah diadakan dengan memberi pendedahan teknik asas dalam setiap permainan yang dipilih. Antara permainan yang dipelajari ialah Futsal, Bola Baling, Bola Jaring dan Hoki.  Aktiviti ini juga diadakan bagi menjayakan program Kementerian Pendidikan Malaysia iaitu 1 Murid 1 Sukan.

Akhir sekali, kemuncak Hari Kokurikulum diadakan dengan pelbagai aktiviti yang dianjurkan oleh Kelab dan Persatuan, Unit Beruniform dan Permainan. Antara aktiviti yang dijalankan ialah tayangan filem, permainan tradisional, jualan, pertandingan fesyen Muslimah dan sebagainya. Kemeriahan Hari Kokurikulum begitu menyerlah dengan kesudian YB  Tn Hj Suhaimi bin Salleh, ADUN Kukup yang sudi menyempurnakan pelancaran Bulan Kemerdekaan, Pelancaran Bulan Sains kemasyarakatan dan seterusnya menyempurnakan penutupan rasmi Hari Kokurikulum. YB  Tn Hj Suhaimi sendiri begitu teruja dengan aktiviti yang dijalankan pada Hari Kokurikulum memandangkan beliau juga merupakan bekas pelajar SMKDPB. Kehadirannya mengimbau kembali nostalgia ketika menuntut di SMKDPB.
Hari Kokurikulum tamat pada pukul 4.00 petang. Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua pihak yang membantu menjayakan program yang dirancang.