Majlis Taklimat Penataraan Penambahbaikan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS – PT3) dan Sarana Ibu Bapa

16Mei 2014 – Majlis Taklimat Penataraan Penambahbaikan Pentaksiran Berasaskan  Sekolah (PBS – PT3) dan Sarana Ibu Bapa telah diadakan pada pagi ini. Majlis yang dimulakan dengan  Ucapan Perasmian  oleh Tn Hj Hashim bin Mohd Dom, Pengetua Cemerlang SMKDPB. Seterusnya taklimat PBS-PT3 telah disampaikan oleh En Mohd Shahpri bin Mohd Mohd Yusof, Penolong Kanan Pentadbiran.  Tujuan taklimat ini adalah untuk memberi kefahaman dan penjelasan kepada ibu bapa penjaga pelajar tentang penambahbaikan PBS. Ini bagi memudahkan ibu bapa dan penjaga pelajar untuk  memantau prestasi akademik anak-anak.
Seterusnya YDP PIBG, Datuk Nasir bin Safar turut memberi penerangan tentang Program sarana  Ibu Bapa. Tujuan program sarana adalah untuk melibatkan ibu bapa dalam program-program sekolah. Di samping itu juga, Datuk Nasir Safar  turut melancarkan  jaringan komunikasi antara ibu bapa penjaga dengan guru-guru  melalui platform WhatsApp . Tujuannya supaya ibu bapa penjaga dan guru-guru dapat bertukar idea dan pandangan dalam memajukan prestasi akademik anak-anak.
Terima kasih atas kehadiran para ibu bapa penjaga walaupun hujan lebat membasahi bumi Pontian. Sesungguhnya apa yang kita lakukan pada hari ini adalah untuk masa hadapan anak-anak kita.