KARIMUN INTERNATIONAL SCOUT CHALLENGE 2018

23-25 Mac 2018 - Seramai 40 orang pelajar dan 15 orang guru telah berkelana ke Tanjung Balau, Pulau Karimun, Indonesia.Program Karimun International Scout Challenge telah dianjurkan oleh SMP Negeri 2, Karimun. Pelbagai aktiviti Kepengakapan (Pramuka) dan Matematik (Matematika) telah diadakan yang menguji kemahiran dan kecekapan tindak balas ahli-ahli pengakap SMKDPB. Beberapa kejayaan telah diperoleh antaranya menjadi Juara 1 Pertandingan Kecekapan Pengakap dan Juara 2 Pertandingan Kemahiran Pengakap.










 Di samping menyertai aktiviti tersebut SMKDPB juga telah menjalin kerjasama dalam bidang pendidikan dengan SMP Negeri 1 Karimun, SMPS Muhammadiyah, dan MTS Islamiyah Yaspika Karimun. SMKDPB juga telah menyerahkan sedikit sumbangan kepada Surau Al-Hidayah, Karimun.










Pengalaman yang diperoleh sepanjang berada di Karimun sungguh menarik untuk dikenang oleh para pelajar. Sambutan meriah diterima oleh para pelajar bertaraf lima bintang. Kedatangan rombongan SMKDPB juga disambut oleh Bupati Karimun dan Dinas Pendidikan. Terima kasih penduduk Pulau Karimun, khususnya SMP Negeri 2 Karimun.