MAJLIS IFTAR JAMA'IE BERSAMA PENGARAH PENDIDIKAN JOHOR 2013

31 Julai – Majlis Iftar Jama’ie bersama Pengarah Pendidikan Johor telah diadakan pada petang ini bertempat di Asrama SMKDPB.Majlis dimulakan seawal jam 4.30 petang dengan solat asar berjemaah. Seterusnya Majlis Khatam Al-Quran diadakan dan sijil-sijil kepada para peserta khatam Al-Quran disampaikan oleh En Mohd Shahpri ( Penolong Kanan Pentadbiran).
            Majlis diteruskan dengan Tahlil Perdana kepada arwah-arwah yang dihajatkan oleh warga SMKDPB dan Tazkirah Ramadan yang disampaikan oleh Ustaz Wan Mohd Yusli. Seterusnya ucapan oleh Tn Hj Msduki bin Hj Shahri ( Pegawai Pendidikan Daerah Pontian) dan ucapan oleh Tn Hj Shaharuddin Bin Hj Sharif  Ketua Sektor Jaminan Kualiti (Wakil Rasmi Pengarah Pendidikan Johor)
            Acara kemuncak ialah iftar bersama Wakil Rasmi Pengarah Pendidikan Johor di surau SMKDPB disusuli solat Maghrib yang diimami Ustaz Sobri daripada PPD Pontian. Jamuan makan diadakan di Asrama SMKDPB bersama-sama Pegawai-pegawai JPNJ, Pegawai-pegawai PPD, Para guru dan anak-anak SDPB Menjuarai.
            Seterusnya solat Isyak dan solat terawih yang diimami Tn Hj Shukor. Majlis diakhiri dengan jamuan moreh pada pukul 9.50 malam. Sekalung penghargaan dan jutaan terima kasih kepada para tetamu yang sudi hadir memeriahkan Majlis Iftar Jama’ie.